tirsdag 7. desember 2010

Dette er ikke et julebrev!

En liten ny kommentar i bloggen min, så får jeg lyst til å skrive litt. Takk, Marilyn.

Få se, hva har skjedd siden sist? Veeel, Beistet ankom huset en gang i september:



Han er fortsatt vilter og bjeffete, men utrolig kosete og godgutt også. Jeg tør ikke lufte ham alene, han er for sterk og jeg har ikke kontroll på ham. Vi skal på kurs i januar...

Stålull og Mykull døde fra oss for bare en uke siden, Mykull døde naturlig, og vi ville ikke vente til Stålull døde av lengsel. Vi savner dem, spesielt når jeg skjærer grønnsaker og ikke hører piping fra kontoret. Peik er helt fra seg over at de er borte, han pleide å stå og gjete dem...

Min eldste niese har blitt 20, driver med teater og teater og teater og har fått foten innafor miljøet på en måte man bare må bøye seg i støvet for...


Her er hun bare 6 ellernoesånt år og leker kontor. Hun drev med teater allerede da, både på fritida og sånt til vanlig...

Min yngste niese er bare dødskul, hun skifter form og farge etter - ja, ikke årstiden akkurat, mer etter humør.


Og ikke minst er hun artistisk. Hun jobber nå som assistent for en musiker,og etter hva jeg hører lærer hun å synge også. *Stå på, søta!*

Nevøen min, Teodor, er godgutten. Snill og fornuftig og kosete. Han har begynt på ny skole i år og det går fint.


Og han er veldig glad i fotball og aktiviteter. Ordentlig guttegutt.

Jeg har slanket meg, og lagt på meg, vært litt dårlig og litt frisk. Har hatt masse sosialt gøy med nye venner og gamle venner. Et par hytteturer jeg sent vil glemme (takk, Trond).



Finnskogen i (jeg tror det var) august.

Nå er jeg mest opptatt av trening og kosthold. Det tok litt av til å begynne med, men man justerer seg jo etterhvert.

Min elskede

*bilde*
(hun vil ikke)

kjører meg til og fra trening, til og fra terapeut, til og fra tog - og er like skjønn mot meg i dag som hun alltid har vært. Noen ganger klager hun over at jeg ikke har lappen - forståelig nok. Men jeg slipper å gå ned på senteret i over 20 kalde, og det er jeg veldig takknemlig for.

Jeg har ikke malt siden sist, og det er igrunnen litt dumt siden jeg nå har masse maling og annet utstyr. Men... Ting må komme litt av seg selv også, det er jo julegavetid nå, så kanskje...

Og jula, da. Jula. Vi stresser ikke, jeg går rundt og kikker i billigbutikkene - vi har fått en dødskul sjappe på senteret med masse 60-70 talls ting og tang. Som innehaveren sa: "Jeg prøver å ha alt ikke -nille har" Og tenker over hvem jeg har lyst til å gi hva. Innkjøp blir det uansett ikke før julelønna...

Jeg ønsker meg ordentlig rettetang. Sånn dødsdyr en. Det har jeg ønsket meg i to år...

Jeg er mye sammen med kjempebestevenninna mi, Anne-Britt



som jeg har kjent siden jeg var 16. Vidunderlige menneske!

Nå sitter jeg med et glass rauvin - noe man jo fortjener etter en hard treningsøkt! I dag var det tøft, hver eneste bevegelse gjorde vondt. Men jeg tvang meg gjennom to runder og tilhørende 20 min. utstrekking. Godt for samvittigheten og sjela etterpå. Go 'Innersvingen' på Sørumsand!

Kattene da (her representert med Pi). De er ikke så fornøyd med Beistet i huset, men har fått sitt spesielle sted på kontoret der han ikke kommer inn.



Livet er stort sett ikke så verst. Jeg leser og ser nyheter og gremmes. 'Big Bang Theory' og 'Nissene på låven er et must', og dessuten er jeg forelsket:

http://www.youtube.com/watch?v=OSSjYFPTRAQ&feature=related


Sangen, mannen, serien. Joa, jeg er fortsatt fjortis i sjela. Det er noe som aldri forandrer seg...

Vi snakkes.

3 kommentarer:

  1. Fjortis i sjela er heldigvis bra! :-)

    SvarSlett
  2. Så fint med en oppdatering :) Skriv oftere, så skal jeg både lese og kommentere oftere! Bildet passer forresten VELDIG godt inn i leiligheten. Tusen takk <3

    SvarSlett
  3. Hahaha - det tok litt tid før jeg skjønte ha 'Eldsteniesa' ver. Takk, søte :*

    SvarSlett